Your cart is currently empty!
Information
Information om Grej-shoppen.dk’s handelsbetingelser |
Kære besøgende! |
Formålet med denne side, er at informere dig om, hvordan du handler i vores netbutik. Den indeholder også vejledning om betaling, levering og Fragt, samt oplysning om garanti og dine øvrige rettigheder. |
Hvor er grejbutikkens fysiske adresse |
Hvordan handler jeg i netbutikken? |
Bliver min bestilling korrekt modtaget? |
Hvordan betaler jeg i netbutikken? |
Kan mine oplysninger misbruges? |
Får jeg kvantumrabat ved større køb? |
Hvor meget skal jeg betale for fragt og ekspedition? |
Hvorledes leveres mine varer? |
Hvad gør jeg, hvis en vare er transportskadet? |
Hvor lang leveringstid skal jeg regne med? |
Har jeg fortrydelsesret? |
Er der garanti på varen og hvad gør jeg hvis der opstår fejl? |
Hvor lang tid gælder priserne i netbutikken? |
Yderligere oplysninger? |
Cookies oplysninger |
Hvor er grejbutikkens fysiske adresse |
Grej.dk & Filskov Lystfiskersø SE nr.: 30315014v/Jan Kristensen Bredsten Landevej 196 7200 Grindsted Tlf.: 21 27 46 22Virksomhedsadresse: Kærtoften 7, 7200 Grindsted Mail/Kundeservice: grej@grej.dk Til toppen |
Hvordan handler jeg i netbutikken? |
Vores netbutik indeholder en masse forskellige varer, som du kan vælge imellem. På startsiden kan du vælge en kategori, f.eks. “Spinnere”. Så præsenteres du for en samlet oversigt over alle produkter i denne kategori. Hvis du klikker på “Kameraet” ud for de enkelte modeller, får du detaljerede oplysninger om og foto af modellen. Du kan også printe siden ud.Når du bladrer rundt mellem produkterne, har du mulighed for at bestille. Du kan både gøre det fra kategorioversigterne og fra siden med de detaljerede oplysninger ved at klikke på + eller – . Du kan også ændre tallet og klik på Ret kurv . Tallet her viser hvor mange styks af en vare du allered har i kurven.Når du lægger en vare i indkøbskurven, har du endnu ikke handlet. Du kan altid tage varen op af kurven igen (dvs. fjerne varen fra kurven). Når du har tjekket at indholdet i indkøbskurven er korrekt og valgt hvilken fragtform du ønsker, kan du bestille varerne ved klik på Gå til kassen . Derefter vises din bestilling med fragt og den samlede pris for bestillingen.Du kan nu indtaste oplysninger om navn, adresse og om du fremover ønsker at få tilsendt tilbud pr. e-mail. Bestillingen er registreret ved klik på Send Ordre .Du bliver præsenteret for en faktura på skærmen, som du kan udskrive. Sammen med varerne modtager du en faktura, der også er gyldigt garantibevis. Til toppen |
Bliver min bestilling korrekt modtaget? |
Når du har afgivet din bestilling i vor netbutik, får du på skærmen vist en faktura udskrift, som du har mulighed for at printe ud. Når vi har modtaget din bestilling, sender vi en bekræftelse pr. e-mail, som indeholder alle oplysninger fra din bestilling. Sammen med varerne modtager du en faktura, der også er gyldigt garantibevis. Til toppen |
Hvordan betaler jeg i netbutikken? |
Dankort, eDankort, Visa/Dankort, VISA Electron, Eurocard/Mastercard, JCB og Maestro: Ved denne løsning, trækkes beløbet først fra kontoen når varene sendes. Vi tager ikke kortgebyrer. Kortene som kan bruges kan ses herunder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bankoverførsel: Ved denne betalingsform ekspederes din bestilling straks din indbetaling er indgået hos os. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Bemærk ved homebanking, hvis overførslen sættes igang efter kl. 16 eller i weekender/helligdage, bliver transaktionen først gennemført den først kommende hverdag efter, og vi vil først kunne se overførslen den anden hverdag efter overførslen er sket. Vi vil så straks derefter sende pakken. ViaBill: Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit Til toppen |
Kan mine oplysninger misbruges? |
Når du handler i vores netbutik skal du ikke opgive flere oplysninger end ekspeditionen af din bestilling kræver. Vi kan garantere dig at vi ALDRIG sælger dine personoplysninger til tredje part. Til toppen |
Får jeg mængde- eller kvantumrabat ved større køb? |
Nej, men der findes varer der er på tilbud. Hvis du har et ønske om rabat skal du kontakte Grej-shoppen.dk på telefon 21 27 46 22 eller 21 36 46 22 eller på mail adressen grej@grej.dk og aftale nærmere. (Kun ved store mængder) Til toppen |
Hvor meget skal jeg betale for fragt og ekspedition? |
Dankort, eDankort, Visa/Dankort, VISA Electron, Eurocard/Mastercard, JCB og Maestro: Fragtpriserne vil her være DKK. 55,- 75,- eller 85,- ved bestilling af vare for under DKK. 700,- ved brug af PostNord fragt forsendelse og ved bestilling af vare for DKK. 700,- eller mere vil ordren være fragtfri til adresser i Danmark når du vælger PostNord fragt forsendelse.Overførsel: Ved denne løsning betaler du DKK. 55,- 75,- eller 85,- for fragten, dog hvis bestillingen er på DKK. 700,- eller mere, så er det Fragtfrit til adresser i Danmark når du vælger PostNord fragt forsendelse.Selvhent: Ved denne løsning kommer der selvfølgelig ingen ekstra omkostninger. Dette er gratis.Fragt til udlandet: Ved denne løsning er det prisen ud fra vægten, denne kan varier en del men kan ses på siden. (Fragt prisen er altid oplyst excl. moms da der ikke beregnes moms af fragt.) Til nogle lande vil momsen blive fratrukket fakturaen inden afsendelse og prisen som hæves reduceres til det aktuelle beløb. Til toppen |
Hvorledes leveres mine varer? |
Det er for det meste PostNord der står for leveringen. Du får varerne leveret direkte til døren. Er du ikke hjemme, når PostNord kommer, kan du afhente dem på posthuset. Ved ekstra tunge pakker samt pakker over 1 meter kan vi vælge anden leverandør end valgt. Prisen vil være uændret. (Hvis du bestiller i større mængder kan der evt. aftales anden leveringsform.) Til toppen |
Hvad gør jeg, hvis en vare er transportskadet? |
Ved leveringen bedes du undersøge om varen er beskadiget. Er varen transportskadet, tager PostNord/Transportøren den med retur. Til toppen |
Hvor lang leveringstid skal jeg regne med? |
Varen sendes normalt samme dag vis muligt, GLS kommer kommer normalt mellem kl. 11. og 17. Så hvis du vil være sikker på at pakken kommer med samme dag, ring og hør: 21 27 46 22 Leveringe sker mellem 1 til 2 dage arbejdsdage efter at betalingen er fuldført. Kan ordren sendes som brev lever vi dem som oftest også i postkassen om lørdagen og søndagen så de kan være til udbringning om mandagen. Undtagelsesvis kan en vare være midlertidig udsolgt. Sker det vil du blive kontaktet og få valget mellem at annullere varen eller vælge en evt. anden tilsvarende vare. Til toppen |
Har jeg fortrydelsesret? |
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til grej@grej.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.Fortrydelse af en del af købet: Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.Returnering Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.Ingen fortrydelsesret Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, Varens stand, når du sender den retur Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen. Varen sendes til: Grej.dk Bredsten Landevej 196, Filskov 7200 Grindsted Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og kun efter forudgående aftale om dette.Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.Fortrydelsesret i erhvervskøb I B2B handel tilbydder vi også fortrydelsesret, men gælder kun i butikken eller ved forudgående aftale om hvordan.Reklamationsret Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til: Grej.dk Bredsten Landevej 196, Filskov 7200 Grindsted Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Persondatapolitik Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Grej-shoppen.dk som er en del af Filskov IT og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på grej-shoppen.dk er Filskov IT. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: grej@grej.dk. Klageadgang Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: Jan Kristensen på Tlf. 21 27 46 22 eller på email til klage@grej.dk eller på skrift til Grej.dk Bredsten Landevej 196 7200 Grindsted. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes HusFor at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: Grej.dk Bredsten Landevej 196 7200 Grindsted Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ____________________________________________________________________________________________ Bestilt den: __________________________ Modtaget den: _____________________________________ Forbrugerens navn: _______________________________________________________________________ Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________________ Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12-12-2023 Til toppen |
Er der garanti på varen og hvad gør jeg hvis der opstår fejl? |
Ja, der er naturligvis mindst 2 års reklamationsret. I denne branche udføres alle garantireparationer af fabrikanten/importøren. Hvis der opstår fejl, sendes varen retur til Grej.dk eller efter aftale med os og du vil så modtage varen igen efter endt reparation/ombytning. I nogle tilfælde, vil varen/varer blive ombyttet med det samme til ny/nye.Garanti gælder dog ikke alm. slitage eller ved mislighold af varen. Til toppen |
Hvor lang tid gælder priserne i netbutikken? |
Sortiment og priser ændres løbende og uden varsel. Hvis der sker prisændringer mellem bestillings- og leveringstidspunkt, er du altid sikret den laveste pris. Til toppen |
Yderligere oplysninger? |
Hvis du har spørgsmål om vore vilkår eller produkter, som ikke er besvaret på denne hjemmeside er du velkommen til at kontakte os på e-mail grej@grej.dk eller telefon 21 27 46 22 Til toppen |
Websitets brug af cookies |
Dette website anvender cookies til følgende formål: Besøgs statestik samt hvilken browser der er blevet brug. Oversigt: |
1. Ejeroplysninger |
2. Hvad er Cookies? |
2.1 Så lang tid opbevares cookies |
2.2 Sådan sletter du cookies |
2.3 Sådan undgår du cookies |
2.4 Hvad cookies bruges til på vores website |
1. Ejeroplysninger Dette website udbydes af: Filskov-IT Bredstenlandevej 196 7200 og Grindsted Telefon: 21 27 46 22 Email: filskov-it@filskov-it.dk. Cookies Dette website anvender cookies i henhold til ovenstående formål. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser og for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies og de kan ikke indeholde virus. 2.1 Så lang tid opbevares cookies Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. 2.2 Sådan sletter du cookies Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering 2.3 Sådan undgår jeg cookies? Hvis du ikke ønsker at modtage cookies kan du blokere dem. Se vejledning her: http://minecookies.org/cookiehandtering2.4 Hvad cookies bruges til på vores website Cookies anvendes til at føre statistik over antallet af brugere. Tredjeparter Sitet anvender cookies fra en følgende tredjeparter, der har adgang til de pågældende cookies: Curanet.dk står for statestiken på hjemmesiden så de har adgang til de pårørende cookies |